reklama

Procházkova zlá karma

Radoslav Procházka je najväčší alfa samec v slovenskej politike. Teda aspoň si to o sebe myslí, keďže nemá problém verejne klamať. Teraz nehovorím o nahrávke jeho hlasu a prestrelke medzi ním a Igorom Matovičom. Hovorím o vlastnej skúsenosti. O zbytočných a preukázateľných klamstvách.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (75)

Komunikácia na Facebooku

Všetko to začalo vydaním môjho posledného článku na blogu (tu), na ktorý pán Procházka reagoval takýmto statusom:

Obrázok blogu

Tento text nebol verejný, preto ho videla len malá skupina jeho blízkych. Na verejnej diskusii už svoje sebavedomé konštatovanie trochu pozmenil:

Obrázok blogu

Nakoniec to dorazil tvrdením, že ešte desať dní dozadu som žiadal o jeho podporu (príspevok zo dňa 28.08.2014):

Obrázok blogu

Nová politická kultúra a zlá karma

Ak niekto hovorí o novej politickej kultúre a chce byť lídrom pravice, určite by nemal verejne klamať. A určite nie pri takýchto nepodstatných veciach. Akú dôveryhodnosť budú mať jeho vyhlásenia o miliónových tendroch a udalostiach, ktoré sa nedajú overiť? Súčasný problém Rada Procházku bude asi jeho zlá karma. Aj keď si ho zrovna nikto nenahráva, tak niektoré udalosti sa dajú ľahko preukázať. Napríklad z mojich telefónnych výpisov sa dá ľahko zistiť, že poslednú SMS-ku som mu posielal 10.07.2014 o 13:11, čiže nie 10, ale takmer 50 dní pred jeho príspevkom. Teraz ma možno obviní z manipulácie výpisov mobilného operátora (tu je anonymizovaný výpis a tu moja časť SMS-iek). A možno ani nie, lebo to by mu neuverili ani tí, ktorí uverili manipulovaniu so zvukovou nahrávkou. Zlá karma asi nebude jediné, čo ho spája so starou pravicou.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Koho sleduje Procházka na Facebooku

Obviňovať niekoho z fabulácie (vymýšľania) tak, aby sa nemohol brániť, mi nepríde zrovna gazdovské. Vo verejných diskusiách už ale svoju ponuku nikde nepoprel. Pravdepodobne si dobre pamätal, že na našom poslednom stretnutí (14.07.2014) som od neho takú ponuku dostal. Bolo to 4 dni po spomínanej poslednej SMSke. V ten istý deň, v priebehu pár sekúnd, začal on, aj Martin Dubéci odoberať na Facebooku moje príspevky. A to na Facebooku odoberá Radoslav Procházka príspevky iba od Sama Trnku a mňa (tu je link, ak to ešte nestihol zmeniť).

Obrázok blogu

Mesiace drankania

V neposlednom rade sa dostávame k "drankaniu" resp. "temer drankaniu". S Radoslavom Procházkom som sa stretol 3 krát. Podľa e-mailov a SMSiek to bolo 02.05.2014, 04.06.2014 a 14.07.2014. Na prvom stretnutí sme sa bavili iba o úplne všeobecných veciach. O kandidatúre alebo možnej podpore nepadlo ani slovo. Pamätám si to, lebo som trochu ľutoval, že som sa na to nespýtal. Nezvyknem ale veci znásilňovať a do toho rozhovoru to skrátka nepasovalo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Druhý rozhovor bol dva dni po obvinení Matovičom, preto som mu vyjadril podporu. Nerozumel som spôsobu, akým to Matovič vyťahuje. Vtedy som ešte netušil, že problémom nie sú samotné bločky, ale Procházkova povaha a jeho vzťah ku pravdovravnosti. Počas tohto rozhovoru prišla reč aj na kandidatúru v Petržalke. Povedal, že plánuje podporiť mňa alebo Elenu Pätoprstú. To, čo som ale videl ako problém, bola jeho snaha, že v treťom najväčšom meste (Petržalke) musí kandidáta postaviť Sieť. Viacerým ľuďom v mojom okolí som povedal, že s takouto podmienkou to neakceptujem. Niektorí kamaráti ma presviedčali, že je to banalita, aby som to kvôli tomu nezahadzoval. Tvrdili, že moje šance na zvolenie budú s podporou Siete omnoho vyššie. Ja ale naozaj verím v hodnoty a princípy. Preto, ak najdôležitejšou vecou na mojej kandidatúre má byť to, kto ma nominuje, tak pravdepodobne taká ponuka nie je myslená seriózne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Medzi druhým a tretím rozhovorom ma oslovili aj ďalšie strany. Chceli sa stretnúť a porozprávať o mojej predstave do komunálnych volieb. Z tohto dôvodu som im posielal pravidlá fungovania koalície, ktorú som nazval hodnotovou (viac informácií v tomto e-maile). Niektoré podmienky boli moje, niektoré boli zapracované na žiadosť iných, s ktorými som už pred tým rokoval. Bolo to v čase, keď pán Procházka zakladal stranu, vysvetľoval financovanie svojej kampane a “nechal sa vodiť Matovičom ako púťová atrakcia“. Politické strany sa spravidla nespájajú na hodnotových princípoch, preto asi nikoho neprekvapí, že žiadna koalícia z tých druhých rokovaní nevznikla. Nechcem hádzať všetky strany do jedného vreca, lebo dôvody boli rôzne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po tejto skúsenosti som chcel nejakým spôsobom uzavrieť aj rokovania, ktoré som mal s pánom Procházkom. Keďže zrušil termín, ktorý pôvodne navrhol, napísal som mu SMSku (to je tá posledná skutočne existujúca). Následne mi 14.07.2014 zavolal ohľadom stretnutia. Počas neho mi ponúkol, že ma Sieť nominuje ako svojho kandidáta na starostu. Koalícia mala byť v zložení Sieť, Most-Híd a DS. Opätovne som ho upozornil, že Most-Híd mal podľa mojich informácií na všetkých rokovaniach eminentný záujem o podnik verejnoprospešných služieb. Tento sa v komunále považuje za najväčšiu "práčku" peňazí. Na túto skutočnosť som ho upozorňoval už predtým v e-maile a pýtal som sa ho, ako to mieni riešiť. Odpovedal: “Budeme to musieť nejako ustrážiť“. Stretnutie končil s tým, že ponuku mám a aby som mu zavolal, ako som sa rozhodol.

Od 17.07.2014 do 31.07.2014 som bol na dovolenke mimo Slovenska. Po návrate z nej som si preklepol stranu DS a v súvislosti s tým som 07.08.2014 (štvrtok) a 08.08.2014 (piatok) volal pánovi Procházkovi. Nedvíhal ani nevolal späť. Tak som o mojich zisteniach informoval pár ľudí a napísal som o tom spomenutý článok. To som ale netušil, ako veľmi sa ho dotkne nadpis. Pravdepodobne sa mu často nestáva, že niekto odmietne jeho ponuku. Svedčí o tom aj tento príspevok, ktorý ale ešte v ten istý deň stihol zmazať.

Obrázok blogu

Táto skúsenosť ukončila moju ilúziu o tom, že by Sieť pod vedením Radoslava Procházku mohla byť alternatívou k starým stranám. Neskôr ešte hlbšie pochovali akékoľvek zvyšky nádeje informácie, že podobné skúsenosti s ním majú aj iní ľudia (možno sú to tí ostatní fabulujúci). Nemôžem ich príbehy zverejňovať, ale som presvedčený, že tak časom spravia sami.

Či to bolo alebo nebolo drankanie nechám na posúdení každého z Vás. Je pravda, že na jednu jeho SMSku pripadajú dve moje. Iba podotýkam, že v čase komunikácie, o ktorej tu píšem bol Radoslav Procházka mediálne najžiadanejším politikom, ku ktorému sa neraz mali problém dostať aj novinári (video tu).

Nový gazda, staré zvyky 

Ak sa niekto tvári ako očakávaný "spasiteľ" slovenskej pravice a pritom takto zbytočne klame, tak to, bohužiaľ, nemôžem nechať bez reakcie. Súhlasím, že sa jednalo o klamanie v relatívne banálnych veciach, o to viac ma to ale prekvapuje. Ako mu mám potom veriť, že hovorí pravdu o financovaní alebo kampani bez bločkov? Nie je mojim cieľom to akokoľvek ďalej rozmazávať, a preto týmto článkom považujem z mojej strany celú vec za uzatvorenú. Aby sa ale pán Procházka mohol brániť, dávam mu opakovane verejný súhlas, aby zverejnil akúkoľvek našu e-mailovú alebo SMSkovú komunikáciu. Špeciálne mu dávam súhlas na zverejnenie tej SMSky spred 10 dní, v ktorej som ho o žiadal o podporu. Žiadna taká nebude, a preto si myslím, že nebude ani žiadna reakcia od pána Procházku. Je smutné, že jedných klamárov v politike idú nahrádzať druhí. Síce mladší a sebavedomejší, bohužiaľ, však o nič lepší.

Politici sa najviac boja verejnej kontroly a publicity. Ak chcete pomôcť, zdieľajte prosím tento článok na facebooku, podporte ho na Vybrali SME (po kliknutí sem) a cez označenie Zvýšte karmu pod textom. Prispieva to k čítanosti a tým aj informovanosti širokej verejnosti. Ďakujem.

Jano Hrčka

Jano Hrčka

Bloger 
  • Počet článkov:  37
  •  | 
  • Páči sa:  14x

Som občanom Slovenskej republiky, ktorému nie je ľahostajné, čo sa deje v tejto krajine. Zároveň som aj poslancom mestského zastupiteľstva v Bratislave a miestneho zastupiteľstva v Petržalke ako nezávislý poslanec.Ďalšie informácie sa dozviete na mojej webovej stránkehttp://www.janhrcka.sk Zoznam autorových rubrík:  Mestské zastupiteľstvo BAMiestne zastupiteľstvo PetržalIné politickéSúkromné

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu