Ako tunelovať verejné peniaze s pomocou primátora?

Autor: Jano Hrčka | 9.2.2018 o 12:12 | (upravené 13.2.2018 o 17:17) Karma článku: 12,00 | Prečítané:  12381x

1. Ako z mestskej zákazky vytrieskate maximálny zisk? Vždy fakturujte niečo, čo nikdy neurobíte. 2. Kde sa taká príležitosť ponúka? Tam, kde tečú verejné peniaze a chýba kontrola. 3. Kedy sa takýto finančný tunel dá kopať celé roky?

 

Recept na miliónovú rabovačku vašich peňazí, milí Bratislavčania:

  1. Ako z mestskej zákazky vytrieskate maximálny zisk? Vždy fakturujte niečo, čo nikdy neurobíte.
  2. Kde sa taká príležitosť lukratívneho zárobku ponúka? Tam, kde tečú verejné peniaze a chýba kontrola.
  3. Kedy sa takýto finančný tunel dá kopať celé roky? Keď je podvod aktívne krytý objednávateľom zákazky, v tomto prípade magistrátom hlavného mesta.

Myslím si, že podľa takéhoto receptu zarobila milióny eur prakticky bez nákladov, spoločnosť A.R.K. technické služby, s.r.o., presnejšie jej majitelia, v spolupráci s vedením hlavného mesta Bratislava.

Počas zimného obdobia, aj keď je vonku 15 stupňov a svieti slnko, dostávajú za pohotovosť:

512 eur za hodinu

12 305 eur za deň

369 177 eur za mesiac

približne 1 000 000 eur za každú zimu (viac ako 8 500 000 eur za 8 rokov zmluvy)

Podľa súťažných podmienok, zmluvy (zmluva tu), ako aj operačného plánu zimnej údržby (tu) je za túto sumu dodávateľ povinný mať pripravených 55 mechanizmov a k tomu 55 vodičov. Títo majú byť k dispozícii a najneskôr do 30 minút od povelu dispečingu zrealizovať výjazd. A to platí 24 hodín denne 7 dní v týždni počas celej doby vyhlásenia zimnej pohotovosti.

Ako sú v skutočnosti pripravení, sme sa dozvedeli 26. januára 2018, keď sme prvýkrát počas ôsmich rokov zmluvy (bez upovedomenia vedenia magistrátu) vyhlásili cvičnú pohotovosť.

Do 30 minút bolo k dispozícii 12 vodičov a mechanizmov.

Do 60 minút to bolo pripravených 34 vodičov a mechanizmov.

Do 90 minút to bolo pripravených 44 vodičov a mechanizmov.

Po 120 minútach nám ostatní vodiči oznámili, že ďalších 11 zazmluvnených a zaplatených vodičov nepríde, lebo majú vypnuté telefóny a preto sa im nevedia dovolať a dotyční vodiči nevedia, že majú pohotovosť.

Viacerí vodiči priznali, že žiadnu pohotovosť reálne nemajú, a že za to nedostávajú peniaze. Dokonca jeden zamestnanec dodávateľa na kameru oficiálne potvrdil, že dostáva paušálnu sumu, bez ohľadu na to, koľko robí v noci alebo cez sviatky. Je to, samozrejme, hrubé porušovanie Zákonníka práce, ale títo ľudia s prepojeniami na špičky strany SMER-SD vedia, že si to môžu dovoliť.

Služby za zimnú a letnú údržbu patria medzi najvyššie položky v rozpočte mesta. Ako vyzerá kontrola zo strany vedenia magistrátu? Približne štyri hodiny pred plánovanou kontrolou upozornia dodávateľa, aby sa stihol pripraviť. Závery z kontroly sú samozrejme „BEZ ZÁVAD“. Veď ako inak môže dopadnúť kontrola, ktorá je nahlásená s predstihom, kedy by zodpovedná dodávateľská firma vedela stiahnúť ľudí aj zo zasneženého Parku Snow na Donovaloch.

Zdá sa vám to až neuveriteľné? Na tomto videu si to to môžete pozrieť na vlastné oči.

Tu je reportáž TV Markíza, správy RTVS (od 14:42) a správy TV JOJ (od 15:35) ohľadom zimnej pohotovosti a tu reportáž TV Markíza o vopred nahlásenej kontrole. Tlačovú konferenciu na túto tému nájdete tu.

Potom sa netreba čudovať, že aj 8 cm snehu raz za tri roky vyvolá v Bratislave kalamitu. Problémom ale nie je ten sneh. Kalamitou je systematické a dlhodobé tunelovanie verejných peňazí. Tie sa berú za niečo, čo netreba a čo sa nerobí. Keď potom na niečo treba, tak už neostalo, tak ako neostáva na rekonštrukciu ciest, budovanie športovísk, výstavbu záchytných parkovísk a parkovacích domov. Vlastne, neostáva na nič.

Netransparentný primátor, Ivo Nesrovnal, celú túto multimilónovú frašku a tunelovanie kryje. Keďže sa nám v Bratislave zima kráti, zastupiteľstvo na túto tému zvolal úmyselne tak, aby bolo čo najneskôr. Prečo? Lebo zimná pohotovosť trvá do 28. februára 2018 a primátor svojim nekonaním zníži riziko, že by sa podarilo dodávateľa prichytiť znovu.

PR manažérka A.R.K. technické služby je miestna poslankyňa

Medzi spoločnosťami napojenými na verejný rozpočet a politikmi bývajú rôzne prepojenia. Napríklad miestna poslankyňa za Petržalku Ľubica Turčanová (pred tým sa volala Ľubica Škorvaneková a za slobodna Ľubica Dudová) je PR manažérka pre A.R.K. technické služby. Aktuálne je členkou združenia (klubu) My sme Petržalka. V minulosti bola členkou strany SDKÚ-DS a kandidovala za koalíciu pravicových strán. Pred voľbami bola jej priorita čisté mesto.

Politici sa najviac boja verejnej kontroly a publicity. Ak vás tento článok zaujal a chcete pomôcť, šírte ho prosím vyzdieľaním na facebooku, podporte ho na Vybrali SME (po kliknutí sem) ako aj zvýšením karmy vpravo dolu pod článkom. Prispejete tak k čítanosti a tým aj informovanosti širokej verejnosti. Ďakujem.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Autorská strana Michala Havrana

Páči sa ti na južnom Spiši, milá Lívia? (píše Michal Havran)

Je to možné, že sme niečo také dopustili?

Autorská strana Petra Schutza

Sťahovanie slučky, mŕtvola Danko a mainstreamová Lívia

Aura reformátora, ktorú si bin Salmán pestoval, je poškodená.


Už ste čítali?