Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Samá jama, prachy fuč (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Navhujem posielat peniaze na cestnu dan namiesto VUC priamo SSC. To by bolo super, ak by mal niekto kvoli tomu sud za nezaplatenie dane VUC, pricom by preukazal, ze tu dan statu zaplatil, len ovela ucelnejsie... Mozno by toto konecne prebralo verejnu mienku.
 
Hodnoť

Radio Jerevan odpovedá

na otázku, budú v komunizme peniaze? Odpoveď u niekoho áno u niekoho nie. Pokiaľ som si všimol komunizmus sme povalili ale vízia Rádia Jerevan sa potvrdila. Len nepovedali, že Tí u ktorých peniaze budú ich získajú tunelovaním, ako sa dnes vraví kradnutiu. Neviem si predstaviť ako by to bol keby sme nepovalili komunizmus.
V každom prípade peniaze na opravu ciest vraj prídu, ale ako je tradíciou, cestou na miesto určenia sa akosi znížia až tak, že oprava cesty vyzerá ako v Podkarpatskej rusi - zasypávajú štrkom!
Náš starosta to vymyslel lepšie, diery na miestných komunikáciách zasypal vyrezaným asfaltom. Teraz je už mimo dier, ale "svieti" čierno, takže vidíme kde tá diera je!
Čo tak to dopuručiť na ministersvo dopravy - Tí by boli bohatí!
 
Hodnoť

 

Cesty II. a III. triedy spravuje NDS,SSC a Mestá Bratislava a Košice? Tak to som ešte nepočul.Cesty II. a III. triedy patria do majetku VUC, cesty I. triedy patria do majetku štátu a spravuje ich SSC poväčšinou prostredníctvom zmluv s RSÚC(Regionálna Správa a Údržba Ciest). RSÚC sú zväčša akciové spoločnosti samosprávnych krajov. Mestá spravujú MK(Miestne Komunikácie)a sú aj ich vlastníkom. A NDS spravuje dialnice ,ktoré sú majetkom štátu.
 

Štatistický prehľad o cestách

Podľa základného štatistického prehľadu Slovenskej správy ciest spravuje:

Národná diaľničná spoločnosť (NDS) 419,207 km diaľnic a 182,476 km rýchlostných ciest
Slovenská správa ciesť (SSC) 3.189,778 km ciest I. triedy a cesty II. a III. triedy tak ako je uvedené v článku
Samosprávne kraje (VÚC) cesty II. a III. triedy tak kA je uvedné v článku
mesto Bratislava 51,582 km ciest I. triedy a cesty II. a III. triedy tak ako je uvedené v článku
mesto Košice cesty II. a III. triedy tak ako je uvedené v článku
Mestá Košice a Bratislava sú jediné mestá, ktoré spravujú aj cesty II. a III. triedy a mesto Bratislava jediné ktoré spravuje aj cesty I. triedy.

Údaje sú k 1.1.2012, keďže údaje k 1.1.2013 budú k dispozícii až po 30.03.2013

Tu je link na oficiálnu štatistiku (strana 10, 11 list v dokumente) http://www.cdb.sk/files/docume...

To že mesto Bratislava spravuje cesty I. II. aj III. triedy je vcelku známa vec. Bola o tom aj správa v rádiožurnáli slovenského rozhlasu 5.12.2012. Tu je link bod číslo 5 http://www.bratislava.sk/vismo...

Pôvodne mal článok obsahovať aj tieto informácie a bližšie vysvetlenia prečo sú v systéme určité anomálie. Bohužiaľ ale nie je možné v blogu rozvádzať všetky detaily lebo by bol veľmi dlhý. Všetky fakty, ktoré na svojom blogu uvádzam sú vytiahnuté z oficiálnych údajov alebo vyhlásení. Pridávam k nim iba svoje pohľad na vec, ktorý vychádza z mojich skúseností a názorov.
 

 

Ano mesto BA a KE spravuje cesty I.II. a III. triedy , ale mestské alebo miestne, teda na území mesta, nie regionálne. Tie spravuje VUC.To treba rozlišovať.
 

Rozlišovanie

Všetky cesty I. triedy na území SR (to znamená aj v mestách Bratislava, Košice, Prešov, Žilina, Trnava, Trenčín, ...) má spravovať Slovenská správa ciest.
Všetky cesty II. a III. triedy na území SR (to znamená aj v mestách Bratislava, Košice, Prešov, Žilina, Trnava, Trenčín, ...) majú spravovať príslušné VÚC.

Jediné mesto, ktoré musí vynakladať vlastné prostriedky na cesty I. triedy (samozrejme na území mesta) je Bratislava.
Jediné dve mestá, ktoré musia vynakladať vlastné prostriedky na cesty II. a III. triedy (tak isto na území mesta) sú mestá Košice a Bratislava.
Všetky ostatné mestá sa o cesty I. II. a III. triedy na území mesta nestarajú.

Neviem čo ste mysleli tým, že to treba rozlišovať. Môj článok bol najmä o financovaní údržby a opráv ciest II. a III. triedy. Údržbu a opravu financujú správcovia ciest, čiže po správnosti som okrem VÚC spomenul aj ostatných správcov ktorými sú mesto Košice, mesto Bratislava, Slovenskú správu ciest a Národná diaľničná spoločnosť.
 

 

"Jediné mesto, ktoré musí vynakladať vlastné prostriedky na cesty I. triedy (samozrejme na území mesta) je Bratislava." Ano,lebo jedine BA má miestne komunikácie(MK) I. triedy a MK, ako som už napísal v predchádzajúcom príspevku patria podľa zákona o majetku obcí do majetku a správy obcí. neviem čo je na tom nepochopiteľné.
"Jediné dve mestá, ktoré musia vynakladať vlastné prostriedky na cesty II. a III. triedy (tak isto na území mesta) sú mestá Košice a Bratislava."Ano,lebo jedine BA a KE má miestne komunikácie(MK)II. a III.triedy a MK, ako som už napísal v predchádzajúcom príspevku patria podľa zákona o majetku obcí do majetku a správy obcí.
Všetky ostatné mestá sa o cesty I. II. a III. triedy na území mesta nestarajú." Ano lebo jedine tieto dve mestá majú MK rozdelené na I.,II., a III. triedu. Ostatné obce majú len MK.Stači?
 

Fakty

Je demokracia a preto máte právo písať čo len chcete. Ak chcete písat svoje pocity, prosím kľudne ich píšte. Ak sa chcete vyjadrovať k faktom, tak si ich prosím najskôr pozrite.

Zákon o majetku obci nerieši problematiku ciest ani I. ani II. a dokonca ani III. triedy. Cesty I., II. alebo III. triedy sa nachádzajú takmer vo všetkých mestách. To znamená nielen v Bratislave a Košiciach. Ale aj v Trnave, Trenčíne, Nitre, Žiline, Prešove, Banskej Bystrici, ... . Cesty I., II. a III. triedy o ktoré sa mestá Bratislava a Košice starajú, sa od tých ostatných komunikácii I., II. a III. triedy nelíšia (nejde o žiadne miestne komunikácie). Nie je absolutne žiadny rozdiel medzi cestami I., II. a III. triedy v týchto dvoch a všetkých ostatných mestách. Jediný rozdiel je v tom, že sa o tieto cesty starajú, lebo boli natoľko "hrdé a bohaté", že nechceli stratiť "kontrolu" nad komunikáciami v katastralnom území obce. To však prináša extra náklady, ktoré ale v čase krízy, keď je nedostatok finančných prostriedkov, začína byť pre dané mestá značne zaťažujúce.
 
Hodnoť

 

Cestna dan pritom zdaleka nie je jedinym prijmom statu z cestnej siete. Pozrime sa aj na dalsie prijmy:

Skus si len tak treningovo najst, kolko sa rocne vyberie na
- myte
- dialnicnych nalepkach

- dani z uhlovodikovych paliv a maziv
- a hlavne nasej specialite - DPH zo vsetkych tychto dani.


Len tak pre informaciu je rocny vynos dane:
- cestna dan (dan z mot. vozidiel) pre samospravne kraje - cca 110 milionov €
- vyber myta 150 milionov €
- dialnicne nalepky 50 milionov €
- dan z uhlovodikovych paliv - cca 1,1 milardy €
- DPH z myta a dane z uhlovodikovych paliv - dan z dane je nasa specialita - 250 milionov €

Ak teda zapneme kalkulacku, zistime ze na daniach prispeli uzivatelia ciest za rok 2012 do rozpoctu sumou 1,6 MILIARDY €uro.

Na Slovensku dnes mame:
- 432 km dialnic
- 248 km rychlostnych ciest
- 3312 km ciest 1. triedy
- 3637 km ciest 2. triedy
- 10415 km ciest 3. triedy a polnych ciest

Teda spolu 18 tisic km ciest. jednoduchy vypocet nam ukazuje, ze na 1km Slovenskych ciest zaplatia motoristi na daniach viac nez 850 000 € rocne. Za tu sumu by vacsinu ciest 1. a 2. triedy slo postavit kazdy rok nanovo. Namiesto toho je dan z paliv a maziv a DPH z paliv a myta kazdorocne rozflakana na spotrebu, predrazene verejne zakazky a nezmysly, vacsia cast vynosu z myta putuje na Cyprus, vynos z cestnej dane daju samospravne kraje na budovanie cyklotras a podobne nezmysly a z toho co zostane sa buduje dialnica za cenu 10x vacsiu ako kdekolvek v Europe.
 

 

Tak toto je fakt dobré! K+
 

 

...ale pre poriadok: vo výpočte si sa pomýlil o rád, tá suma je viac ako 85 000€.
 

 

mea culpa. Ano pri zaverecnom deleni som sa preklepol o jednu nulu...
 
Hodnoť

 

Koho zaujíma komu patria cesty? Dôležité je, že sa platia dane za všetko a v 21. storočí jazdíme na na stredovekých cestách-jamách. Psia povinnosť štátu je zabezpečiť aspoň prejazdnosť ciest, keď o ich kvalite ani nechcem hovoriť.
 
Hodnoť

suvisla udrzba

sypac sype cestu II.triedy (zmiesanym materialom = kamen + sol) ktora konci pri dialnici ... on nemoze ist dalej na dialnicu, aj keby bol jeden spravca ... dialnica sa sype len solou ... nemoze posypat vsetko co vidi ... a existuje a postupnost ... najprv musia posypat I. potom II. a nakoniec III.triedu ,

u nas vela ludi si mysli ze cesty musia byt nonstop cierne, a to nie su ani v nemecku, vsak nebudem prisposobovat rychlost danym podmienkam, lebo ja sa ponahlam, radsej vynadam cestarom , pricom ten posledny cestar za to nemoze ze ma staru techniku, a malo soli, a malo asfaltu, lebo jeho sefkovia na VUC to ukradnu
 
Hodnoť

Za tie peniaze, spravili tzv. BUS-pruh,

a aj tie ornamentálne bicyklíky na bordúre ciest.

Nestačí?

Viete, čo stojí taký jeden bicyklík?

Apropo,
mestský poslanec Bratislavy - rocker - zabudol som jeho meno,
sa tu v diskusiách zaviazal, že zistí presne c e l k o v é náklady na ten špás, na vyhotovenie tých BUS-pruhov,
a že ich tu zverejní.

A, nič.
Skutek utek.

Nechce stratiť miesto, že?
 


Najčítanejšie


  1. Stanislav Martinčko: Hriech B. Kollára je len na jeden Otčenáš!! 760
  2. Oliver Andrejčák: Stále len rozpráva, rozpráva, rozpráva... 74
  3. Július Kovács: Ján Mičovský človek, ktorému vďačíme za zatknutie Kožucha, Kvietika a najnovšie aj Bodora 64
  4. Ondrej Putra: Samovraždy zamestnancov v kríze 42
  5. Mišo Šesták: Keď na korupciu stačila pálenka 35
  6. Věra Tepličková: Premiér Matovič nevie ani po troch mesiacoch praxe vládnuť, 32
  7. Dominika Dongova: Čo priťahuje ženy? Jeden muž mi dnes povedal.. 26
  8. Igor Hornak: Električka po Landererovej 21
  9. Martin Pekár: Kontroverzný človek je členom výboru pre prípravu novely stavebného zákona 18
  10. Gabriel Čajko: Pomohol by polícii Old Shatterhand? 16

Rebríčky článkov


  1. Filip Pančík: Špagety
  2. Olívia Lacenová: Zlato ukazuje svoju silu. Prekoná do konca roka hranicu 2 000 USD za uncu?
  3. Michael Laitman: Vyzbrojovanie USA a tajná zbraň prírody
  4. Július Kovács: Ján Mičovský človek, ktorému vďačíme za zatknutie Kožucha, Kvietika a najnovšie aj Bodora
  5. Štefan Vidlár: 1. liga
  6. Andrea Bérešová: Kosenie horskej lúky na Miláne Grúni
  7. Richard Gajarský: OČR a karanténa.
  8. Miriam Studeničová: O záhadnej identite neznámeho z evanjelií
  9. Denis Jacko: Malinový stret
  10. Lukáš Baloga: Čínsky akciový trh dynamikou rastu jasne prekonal USA aj Európu


Už ste čítali?